Na zlecanie Miasta st. Warszawy firma MillwardBrown SMG/KRC przeprowadziła badanie jakości usług świadczonych przez licencjonowanych taksówkarzy i przewoźników osób.
Okazało się, że przewóz osób nie zawsze jest tańszy od taksówki, a wykonywane przez przewoźników usługi są zdecydowanie gorszej jakości. W ramach badania – metodą Tajemniczy klient – audytorzy zrealizowali 260 kursów, podczas których sprawdzali: skalę korzystania przez korporacje z przewozu osób, punktualność przyjazdu samochodu, koszt kursu, znajomość miasta, przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa (w tym niedozwoloną dla przewoźników jazdę po bus pasach oraz Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu, kompletność oznakowania samochodu oraz poddanie się obowiązkowi: posiadania w widocznym miejscu identyfikatora, a także wydawanie pokwitowania), jakość obsługi operatorów (informowanie o opóźnieniu), kulturę kierowcy oraz estetykę samochodu.
Główne wnioski:
Jakość usług świadczonych przez przewóz osób jest niższa niż w porównaniu do licencjonowanych taksówek, o czym świadczy:
– mniejsza punktualność
– rzadsze informowanie operatorów o opóźnieniu pojazdu przy przewozie osób
– gorsza znajomość topografii miasta
– sporadyczne wydawanie paragonu fiskalnego
– bardzo częsty brak identyfikatora
– dłuższy czas przejazdów na większości tras.
Jaki wniosek? Róbcie prawo jazdy i nie oglądajcie się na taksówkarzy.
Źródło: prawodrogowe.pl
2010-07-20