PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ – PKK
PROFIL KIEROWCY ZAWODOWEGO – PKZ (od 2022)
Profil kierowcy (PKK) – Profil zawodowca (PKZ). Co warto wiedzieć ?
Od 19 stycznia 2013 roku każdy Kandydat na Kierowcę przed przystąpieniem do szkolenia, czyli przed zapisaniem się na kurs prawa jazdy wybranej kategorii, musi mieć utworzony tak zwany Profil Kandydata na Kierowcę. Dokument ten otrzymuje się we właściwym starostwie lub urzędzie (w stosownym organie wydającym prawa jazdy). Dopiero z takim profilem Kandydat może rozpocząć kurs w Ośrodku Szkolenia Kierowców.
Od kwietnia 2022r. taki proces uzyskiwania pozwolenia na odbycie kursu będą musieli otrzymywać dodatkowo kandydaci na kierowców zawodowych chcący otrzymać tzw. kod 95
Profil Kandydata na Kierowcę – dlaczego jest ważny ?
Procedura wystawienia profilu (pozwolenia urzędu) PKK pozwala na wstępną weryfikację wymaganego wieku kursanta, jego orzeczeń lekarskich i/lub psychologicznych. Najważniejszym jednak powodem tej procedury jest wprowadzenie danych Kandydata na Kierowcę do wersji elektronicznej, dzięki czemu wszystkie jednostki organizacyjne (starosta, OSK, WORD) mogą operować danymi bez użycia papieru.
Jak uzyskać PKK lub PKZ ?
Aby uzyskać Profil Kandydata na Kierowcę niezbędne jest dostarczenie dokumentów do wyznaczonego urzędu. Wśród nich muszą znaleźć się:
- wypełniony wniosek o wydanie prawa jazdy pobierz
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport),
- zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiające osobę w pozycji frontalnej, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
- w przypadku posiadania prawa jazdy innej kategorii wymagana jest kopia i wgląd do oryginału,
- orzeczenie lekarskie (lekarz przyjmuje w siedzibie naszej firmy w poniedziałki od 18:00),
- orzeczenie psychologiczne (dot. kursu ciężarowego i autobusowego – psycholog przyjmuje w siedzibie naszej firmy w poniedziałki od 16:30),
- pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych (w przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia). pobierz
Profil Kandydata na Kierowcę – gdzie uzyskać ?
Po skompletowaniu niezbędnych dokumentów, udajemy się do Starostwa Powiatowego lub Urzędu Miasta, stosownie do stałego miejsca zameldowania, gdzie składamy dokumenty. Urząd ma obowiązek wydać dokument PKK w ciągu dwóch dni. W praktyce większość urzędów wystawia go „od ręki”.
PROCEDURA WYDANIA PKK WEDŁUG WYMOGÓW URZĘDÓW:
OSK Rolminex Kraków załatwi to za Ciebie!
UWAGA- ZE WZGLĘDU NA OGRANICZENIA ZWIĄZANE Z PANDEMIĄ TA USŁUGA JEST OGRANICZONA-ZAPYTAJ W BIURZE.
Nie musisz tracić czasu na samodzielne tworzenie Profilu Kandydata na Kierowcę – zrobimy to za Ciebie! Przyjdź do nas z dokumentami wskazanymi poniżej, a my zajmiemy się resztą!
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony wniosek o wydanie prawa jazdy,
- dokument tożsamości do wglądu (dowód osobisty lub paszport),
- prawo jazdy (jeżeli posiadasz),
- orzeczenie lekarskie (lekarz przyjmuje w naszej siedzibie w poniedziałki od 18.00),
- orzeczenie psychologiczne (dot. kursu ciężarowego i autobusowego – psycholog przyjmuje w naszej siedzibie w poniedziałki od 16:30),
- pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych (w przypadku osób, które nie ukończyły 18 lat)
- wniosek o pełnomocnictwo dla szkoły kierowców