Jaki motocykl do kategorii prawa jazdy A2

   Na początek przypominamy wymagania jakie musi spełnić pojazd dla A2: „motocykl o mocy nieprzekraczającej 35KW i stosunku mocy    do masy własnej nieprzekraczającym 0,2kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w motocyklu o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla.”  Prawo jazdy można robić już w wieku od 17 + 9 m-cy.

Egzamin państwowy można zdać już miesiąc przed ukończeniem 18 lat. Prawo jazdy kategorii A2 jest ważne w całej Unii Europejskiej. Dla tej kategorii nie przewiduje się prawa jazdy międzynarodowego- czyli poza Unią nie pojeździmy !
  Sposobów na zdobycie motocykla dla tej kategorii jest wiele. Można spróbować poszukać na giełdzie coś w stylu starych dwusuwów np. CZ, MZ ETZ itd. przy czym należy uważać bo dwusuwy zazwyczaj są lekkie oraz bardzo mocne (w każdym razie tak mówi teoria przy założeniu tej samej pojemności skokowej silnika)

…zatem masz do wyboru trzy drogi:

  • ZAKUP UŻYWANEGO MOTOCYKLA SPEŁNIAJĄCEGO WYMAGANIA KATEGORII A2

Droga najszybsza i średnio droga , w każdym razie bez kłopotów nabędziesz swój pierwszy motocykl .Ceny wahają się od 5000pln -15000pln. Są to najczęściej czopery i Enduro, chociaż jakiegoś ścigacza też można upolować. Dobrze jest poszukać takiego motocykla w tzw. starej unii, ponieważ tam już dłuższy czas A2 występuje. Poniżej przykładowe używki:

  • ZAKUP MOTOCYKLA CIĘŻKIEGO I PRZERÓBKA WE WŁASNYM ZAKRESIE

  Jeżeli masz dużo czasu i nie zdenerwujesz się urzędnikami to droga najtańsza dla ciebie. Można kupić coś mocniejszego, a następnie we własnym zakresie zdławić silnik metodą mechaniczną (przepustnica) lub elektronicznie- tutaj są dwa sposoby: albo przekładka modułu zapłonowego ze słabszą mapą, albo montaż tzw. piggy back, którym możesz potem się bawić do woli np. rano mapka delikatna, a na czwartkowy wieczów pod Geant w Krakowie przełączasz na sport i jesteś pierwszy. Ale uwaga ! Ta droga choć dopuszczalna prawnie jest męką, ponieważ diagności boją się taraz wlasnego cienia i za nic nie chca podpisywać- albo są niedouczeni. W każdym razie żadają np. wykresu z hamowni – a gdzie znaleść hamownię motocyklową i na jakim papierze to wykazać ? Tak czy siak nie polecamy tej metody. Szkoda casu. Jest jednak światełko w tunelu. Otóż zakup np. w Niemczech.  Kupujesz zwykły motocykl , jedziesz do Dekry, w pięć minut robisz badanie techniczne ,a następnie rejestrujesz go na tablice tzw. czerwone-  eksportowe ! To ważne, ponieważ w takim briefie dopiero wpisują zmienione dane. Na tej podstawie żaden urząd w Polsce nie ma szans tego zignorować.

  • ZAKUP NOWEGO Z SALONU

Ta opcja jest dla leniwych albo z większym portfelem. Nie będziemy tutaj proponować konkretnej marki , sam obejrzyj, poczytaj, może coś wybierzesz:

Instruktor kategorii motocyklowych w Rolminex

Jurek Gawłowski